Mikrovalna tehnologija - brže do odličnih rezultata

Što su to mikrovalovi?

Kao i kod radijskih i televizijskih valova, mikrovalovi su oblik elektromagnetskog zračenja. Ovo zračenje proizvodi magnetron u unutrašnjosti mikrovalne pećnice koji svojim mikrovalovima stvara trenje u molekulama vode unutar namirnica. Zbog trenja se razvija toplina pri čemu se namirnica odledi, zagrije i skuha. Vrijeme kuhanja je bitno kraće u usporedbi s klasičnim kuhanjem jer mikrovalovi prodiru u namirnicu sa svih strana. Energija se iskorištava u cijelosti (toplina se naime stvara u samoj namirnici), dok energija kod zagrijavanja na klasičnim pločama za kuhanje najprije zagrijava posudu i tek potom namirnicu, pri čemu dolazi do velikih gubitaka.

Zašto mikrovalna pećnica?

Mikrovalna pećnica je nužan sastavni dio i pripomoć u suvremenoj kuhinji. Ako pravilno upotrebljavamo i iskoristimo sve što ona može i nudi, uštedjet ćemo puno vremena (kod nekih jela možemo uobičajeno vrijeme pripreme smanjiti i do 75 posto), rada i energije a pripremljena će jela biti upravo zbog načina pripreme još ukusnija i zdravija jer će se bolje sačuvati tvari, vitamini i minerali u njemu.

Prednosti pripreme hrane u mikrovalnoj pećnici

Štedljivost: stoga što mikrovalne pećnice nikada ne zagrijavamo unaprijed, hrana se u njoj priprema kraće vrijeme pa su time i troškovi potrošnje energije manji. Mirisi obično ostaju unutar pećnice a posuda i kuhinja ostaju hladni jer se zagrije samo hrana. Stoga što posudu zagrijava samo toplina hrane, manji je i riziko da ćemo se opeći posudom ili pećnicom. Hranu možemo pripremiti i ponuditi u istoj posudi pa je stoga manje pranja. Čišćenje pećnice je lakše jer se hrana na nju ne zapeče kao kod klasičnih pećnica i štednjaka.

Mišljenje dijetologa

Dokazano je da namirnice, obrađena mikrovalovima, dobro sačuvaju svoja prirodna svojstva, osobito mineralnih soli I bjelančevina. Masti upravo zbog kratkog vremena kuhanja ne mijenjaju svoja svojstva (osim naravno ako se odlučimo za kombinirano pečenje mikrovalovima i infra grijačima odnosno grilom, pri čemu jela dobiju ukusnu hrskavu koricu, bogatu višekratnim nezasićenim masnim kiselinama), pa je zato takav način pripremanja hrane primjeren za dijete kod redukcije tjelesne težine ili kolesterola. Vlaknasto povrće ostaje nepromijenjeno a sačuvaju se i vitamini osjetljivi na toplinu (osobito vitamini A i C) koji se naime kod duljeg kuhanja ili pečenja unište.